Ügyfélkifogások és panaszok kezelése
Amennyiben a nyilvántartott a KHR-ben vagy a Központi Nyilvántartásban róla tárolt információkat vitatja, úgy kifogást emelhet a róla tárolt adatok tartalma, illetve a tárolt adatok átadása és kezelése ellen. A kifogást a szerződést kezelő pénzügyi intézmény vagy a KHR-t és Központi Nyilvántartást kezelő pénzügyi vállalkozás (BISZ Zrt.) számára kell elküldeni. A kifogást az érintettek kötelesek alaposan kivizsgálni, szükség esetén a hibát korrigálni, majd az ügyfelet az eredményről értesíteni.
A KHR-be vagy Központi Nyilvántartásba adatot felvivő pénzügyi intézmény vagy jogutódja felelős az adatok tartalmáért, helyességéért mindaddig, amíg az adat a rendszerben szerepel. Az adatot felvivő pénzügyi intézmény vagy jogutódja rendelkezik azon információkkal (szerződés, számla-információk, törlesztési információk stb.), amelyek a kérelmek tisztázásához illetve orvoslásához szükségesek.
Ha a kifogás a BISZ Zrt.-hez érkezik, azt minden esetben továbbítja a pénzügyi intézmény részére. A hatékony és gyors ügyintézés érdekében javasoljuk Önnek a szerződést vezető pénzügyi intézmény megkeresését.
Abban az esetben, ha kifogását a BISZ Zrt.-hez kívánja benyújtani, kérjük, olvassa el az ezzel kapcsolatos ügyrendet az Üzletszabályzat „Kifogás megtétele” című bekezdésében!
Amennyiben kifogást kíván tenni a KHR-ben vagy Központi Nyilvántartásban kezelt adataival kapcsolatban, vagy panaszt kíván benyújtani BISZ Zrt. működésével kapcsolatban, kérjük tanulmányozza Panaszkezelési szabályzatunkat, amely a fogyasztóvédelmi előírások, és az MNB rendeleteinek figyelembevételével készült.
Az ügyfélkifogás vagy panasz benyújtására ajánljuk a BISZ Zrt. által készített formanyomtatványokat.
Kapcsolódó oldalak:
- Az MNB által az ügyfelek érdekeinek védelme érdekében tett ajánlásokról bővebben az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ oldalán
- A KHR-ről és a Központi Nyilvántartásról szóló, az MNB által készített tájékoztató anyagok:Pénzügyi Navigátor kiadvány
Központi Hitelinformációs Rendszer bemutatása - A KHR működéséről készült, az MNB által készített rövid filmet itt tekintheti meg.
Formanyomtatványok a MNB vagy a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezéséhez – fogyasztók számára:
Letölthető dokumentumok:
- Panaszkezelési szabályzat
- Panaszbejelentő – A BISZ Zrt. működésével, magatartásával, tevékenységével kapcsolatos panaszügyek bejelentéséhez